Log in op uw applicaties
Welkom bij uw persoonlijke inlogpagina applicaties van Van Erkelens Accountants & Belastingadviseurs. Naast inloggen voorzien we u graag van actuele informatie.
Inloggen

Meest gestelde vragen over Basecone.
Op de inlogpagina van Basecone vindt je het linkje ‘wachtwoord vergeten’. Hier kun je een nieuw wachtwoord aanvragen
Een document kan altijd worden verwijderd door het document te selecteren en vervolgens de prullenmand (rechtsboven in het scherm) te selecteren.
In Basecone worden documenten nooit verwijderd. Deze documenten worden op ‘non-actief’ gezet en zijn terug te vinden in de ‘prullenbak’ (in de linker kolom).
Het is mogelijk alle documenten te doorzoeken. Dit kan in het ‘Archief’. Er kan gezocht worden op verschillende criteria. Als de documenten in zijn geheel zijn verwerkt is het mogelijk om ook op boekstuknummer en/of relatie te zoeken.
Het is mogelijk meerdere bestanden in één keer te taggen en/of te autoriseren. Dit kan door meerdere document te selecteren (door in de middelste kolom op het driehoekje bij het document rechtsonder te klikken) en vervolgens te taggen.
Het is mogelijk om meerdere pagina’s in één bestand te uploaden. In de applicatie is een “Split Document” functionaliteit aanwezig die het mogelijk maakt een document in meerdere documenten/facturen te splitsen.
Nee, documenten die al zijn getagd kunnen niet zomaar worden verwijderd. Degene die de facturen verwerkt kan de facturen afwijzen. Dit document vind je later terug met een notie. Daarna kun je de factuur verwijderen of opnieuw taggen.
Ja, dat kan. Je kunt je via http://www.basecone.nl/nieuwsbrief/ opgeven om nieuwsbrieven te ontvangen.
Inloggen

Meest gestelde vragen over Twinfield.
Ja, bij Twinfield betaal je per gebruiker een bedrag per maand, hiervoor kun kosteloos maximaal vijf administraties aan de gebruiker koppelen.
In Twinfield vind je de ‘Knowledge Base’ (het ?-teken in de menubalk). Hierin vind je o.a. informatie over het programma zelf. Natuurlijk mag u ook contact opnemen met ons kantoor.
Ja, je kunt een MT940-bestand bij je bank downloaden. Deze kunnen wij vervolgens weer inlezen in Twinfield. Indien nodig kunnen wij je een werkbeschrijving toesturen.
Bij Twinfield kun je een abonnement nemen voor een klein bedrag per maand, waarbij je zelf kunt factureren. Voor meer informatie kun je kijken op: http://www.twinfield.nl/factureren/
Ja, dat is mogelijk. Hiervoor zal een abonnement bij Twinfield worden afgesloten.
Ja, als je facturen maakt in Twinfield kun je deze elektronisch naar de klant verzenden.
Inloggen

Meest gestelde vragen over Nmbrs.
Wanneer een aangemaakte verlofgroep, zoals ‘Tijd voor tijd’, niet zichtbaar is voor een medewerker in de medewerkerlogin, kan dit komen doordat er geen fulltime saldo is ingevoerd. Een verlofgroep moet altijd een fulltime saldo hebben, zelfs als deze in praktijk niet wordt gebruikt.
Oplossing: Fulltime saldo toevoegen
- Ga naar Verlofinstellingen
- Ga op bedrijfsniveau naar Instellingen > HR > Verlofinstellingen.
- Saldo toevoegen
- Klik op ‘Verlof saldo toevoegen’.
- Geef een waarde in bij fulltime saldo:
- Bij verlofgroepen zonder daadwerkelijke fulltime saldo, zoals ‘Tijd voor tijd’, vul je de waarde ‘0’ in.
- Opslaan
- Klik op Opslaan om de wijzigingen door te voeren.
Na het invoeren van het fulltime saldo wordt de verlofgroep zichtbaar in de medewerkerlogin en kan de medewerker hier gebruik van maken
Na het uitvoeren van een jaarwissel kan het voorkomen dat de verlofsaldi van medewerkers op nul staan. Dit probleem is vaak het gevolg van ontbrekende of onjuiste instellingen. Hieronder lees je wat de jaarwissel inhoudt en hoe je dit probleem kunt oplossen.
Wat doet de jaarwissel met verlofsaldi?
Tijdens de jaarwissel neemt Nmbrs de verlofinstellingen (zie afbeeldingen hieronder) over zoals deze zijn geregistreerd aan het einde van het jaar (bijvoorbeeld 2023-12-M). Dit betekent:
- De fulltime verlofsaldi op bedrijfsniveau in het voorgaande jaar moeten correct zijn ingevoerd.
- Voor verlofgroepen zonder fulltime saldo, zoals bijzonder verlof of compensatie-uren, moet de waarde nul (0) worden ingevoerd.
- In de verlofgroepen moet zijn aangegeven dat ze meegenomen worden naar het volgende jaar.
Mogelijke oorzaken en oplossingen
1. Geen fulltime saldo ingevoerd op bedrijfsniveau
- Oorzaak: Fulltime verlofsaldi ontbraken of waren onjuist ingevoerd.
- Oplossing:
- Stel het actieve jaar in Nmbrs terug naar het voorgaande jaar (bijvoorbeeld 2023).
- Voer de juiste fulltime saldi in (of nul voor bepaalde verlofgroepen).
- Voer de jaarwissel opnieuw uit.
2. Verlofgroepen niet ingesteld om mee te nemen
- Oorzaak: In het beheer van verlofgroepen op bedrijfsniveau is niet aangegeven dat een groep meegenomen moet worden naar het nieuwe jaar.
- Oplossing:
- Ga naar het voorgaande jaar in de bedrijfsinstellingen.
- Zet het vinkje aan bij de verlofgroepen die moeten worden meegenomen.
- Herhaal de jaarwissel.
3. Verlofsaldi overschreven bij nieuwe instellingen
- Oorzaak: Fulltime saldi zijn pas in de eerste periode van het nieuwe jaar ingevoerd (bijvoorbeeld 2024-1-M). Hierdoor zijn eerdere instellingen overschreven.
- Oplossing:
- Voer het correcte fulltime saldo in het voorgaande jaar (bijvoorbeeld 2023-12-M) in.
- Herhaal de jaarwissel.
Stappen om de jaarwissel opnieuw uit te voeren
- Ga naar de bedrijfsinstellingen en stel het actieve jaar in op het voorgaande jaar.
- Controleer en corrigeer:
- Fulltime verlofsaldi (voer nul in indien nodig).
- Instellingen van verlofgroepen (zorg dat ze meegenomen worden naar het nieuwe jaar).
- Voer de jaarwissel opnieuw uit.
Wanneer de laatste run van het jaar is uitgevoerd, wordt de verlofweergave automatisch ingesteld op het nieuwe jaar. Dit resulteert in een verlofsaldo van nul, omdat het saldo van het voorgaande jaar nog niet is meegenomen. Hier zijn de mogelijkheden om het verlof van het huidige jaar alsnog te bekijken en het saldo bij te werken.
Verlofsaldo van het huidige jaar bekijken
In de medewerkerlogin
- Klik op ‘Meer…’ in de verlofweergave.
- Selecteer op de volgende pagina het vorige jaar om het verlofsaldo te bekijken.
In de Nmbrs-app
- Niet mogelijk: De app toont alleen het verlofsaldo van het nieuwe jaar. Meer informatie hierover vind je in het artikel: Verlof in de app.
Probleem oplossen: Verlofsaldo bijwerken
Het probleem lost zichzelf op na het uitvoeren van een van de volgende acties:
- Jaarwissel uitvoeren
- De jaarwissel zorgt ervoor dat het verlofsaldo van het voorgaande jaar wordt meegenomen naar het nieuwe jaar. Hierdoor wordt het saldo niet langer op nul weergegeven.
- Run uitvoeren over de 1e periode van het nieuwe jaar
- Deze run berekent de verlofopbouw voor het nieuwe jaar en toont het bijgewerkte saldo.
Belangrijk om te weten
- Timing: De laatste run van het jaar wordt vaak uitgevoerd voordat het nieuwe jaar beschikbaar is om te runnen of de jaarwissel kan worden uitgevoerd. Hierdoor kan er enige tijd verstrijken voordat de bovenstaande acties kunnen worden voltooid.
Wanneer verlofaanvragen automatisch worden goedgekeurd of afgewezen, is dit meestal het gevolg van de configuratie van je mailinstellingen. Spamfilters controleren inkomende e-mails en kunnen onbedoeld de links in het bericht activeren, waardoor de verlofaanvraag wordt verwerkt.
Oplossing: Aanpassen van mailinstellingen
- Neem contact op met je IT-afdeling
Vraag de IT-afdeling om een regel toe te voegen aan de whitelist met de volgende gegevens:- Domein:
email.nmbrsapp.com - Afzender e-mailadres: Dit e-mailadres vind je onder Thema-instellingen in Nmbrs.
- Domein:
- Controleer of het probleem is opgelost
Na het toevoegen van deze gegevens aan de whitelist zouden verlofaanvragen niet meer automatisch verwerkt moeten worden.
Nmbrs bevat diverse urencodes, waarvan sommige invloed hebben op het verlofsaldo en andere niet. Hieronder wordt uitgelegd hoe je kunt controleren of een urencode invloed heeft op het verlof en hoe je problemen bij uitdiensttreding kunt voorkomen.
Controle van urencodes op verlofinvloed
- Ga naar Systeem Urencodes
- Klik op Instellingen in de donkerblauwe balk.
- Onder Systeeminstellingen vind je Systeem Urencodes.
- Controleer het type verlof
- Als het vakje bij ‘Verlof’ is aangevinkt bij een urencode, heeft deze urencode invloed op het verlofsaldo.
- Belangrijk: Deze instelling is een systeeminstelling en kan niet handmatig worden aangepast.
Probleem bij uitdiensttreding: Verkeerde verlofsaldo verwerking
Bij het gebruik van looncodes 9970 t/m 9983 en urencodes 9300 t/m 9950 kan de uitbetaling en verrekening van resterende verlofuren fout gaan bij het uit dienst melden van een medewerker.
Voorbeeldscenario:
- Uitdiensttreding: 30 november.
- Verlofdashlet: Medewerker heeft nog 20 openstaande verlofuren.
- Urencode ingevoerd: 15 uur op urencode 9399 (Opname Verlof Uren Groep 1).
Wat je wilt zien:
- 5 uur uitbetaald (20 – 15) op de laatste loonstrook.
- Verlofsaldo in dashlet en op loonstrook: 0,00.
Wat er gebeurt:
- 20 uur uitbetaald op de loonstrook.
- Verlofsaldo in dashlet: -15,00 (0 – 15).
Oplossing voor correcte verwerking
- handmatig een verlofopname in het verlofdashlet van de medewerker te doen en de loon- of urencode niet te gebruiken (zie dit artikel voor meer informatie over verlofaanvraag.); of
- de loon- of urencode toe te voegen in de periode voordat de medewerker uit dienst gaat; mogelijk forceert dit wel een TWK (afhankelijk van de actieve bedrijfsperiode).
Inloggen

Meest gestelde vragen over Visionplanner.
Stap 1 | Kies Mijn gegevens
Wanneer je je gegevens wilt veranderen, klik je op foto, aan de rechter bovenzijde van het scherm.

Stap 2 | Pas je gegevens aan
Je kunt nu je gegevens aanpassen.

Stap 3 | Foto of Gravatar instellen
Een Gravatar profielfoto
Wanneer je een profielfoto voor meerdere sites (die ook Gravatars ondersteunen) wil gebruiken, kun je je foto uploaden op Gravatar. Om dit te doen, klik je op ‘stel je foto in op Gravatar’. Volg nu de aanwijzingen op het scherm.

Een profielfoto uploaden
Wil je jouw profielfoto specifiek gebruiken voor Visionplanner? Klik dan op ‘Eigen afbeelding’. Je kunt nu het bestand selecteren, dat je wilt uploaden.

Neem contact op met Van Erkelens als je MFA-code niet werkt. Vraag hen om een nieuwe MFA-code zodat je weer kunt inloggen.
Werkt je MFA-code niet, heb je een nieuwe telefoon of heb je het MFA-account verwijderd op je telefoon? Dan kun je niet meer inloggen in Visionplanner. Je hebt dan een nieuwe MFA-code nodig.
Voordat je verder gaat
Om een nieuwe MFA-code te krijgen moet je uitgenodigd worden om je opnieuw te registreren in Visionplanner. Deze uitnodiging kan alleen door beheerders in Visionplanner worden verstuurd.
Ik ben klant van een administratie- of accountantskantoor en mijn MFA-code werkt niet
Heb je toegang tot Visionplanner via een administratie- of accountantskantoor? Neem dan contact op met je contactpersoon bij dat kantoor. De beheerder in Visionplanner kan je een uitnodiging sturen om je opnieuw te registreren. Tijdens dit proces krijg je een nieuwe MFA-code.
Ik ben kantoormedewerker in Visionplanner en mijn MFA-code werkt niet
Ben je een kantoormedewerker in Visionplanner en heb je geen beheerdersrechten? Neem dan contact op met een beheerder in Visionplanner. Vraag de beheerder om je een uitnodiging te sturen om je opnieuw te registreren. Tijdens dit proces krijg je een nieuwe MFA-code.
Goed om te weten
Ben je een beheerder in Visionplanner en wil je een kantoormedewerker of klant helpen omdat de MFA-code niet werkt? Nodig de gebruiker dan uit om zich opnieuw te registreren in Visionplanner.
Lees meer
Registreren als gebruiker in Visionplanner
Inloggen in Visionplanner met multi-factor authenticatie
Wij ondersteunen de volgende browsers;
Google Chrome
Mozilla Firefox (laatste versie)
Microsoft Edge
Safari
Visionplanner werkt op een tablet. De weergave is misschien wat anders dan je gewend bent, maar nagenoeg alle functionaliteiten werken hetzelfde.
Inloggen

Meest gestelde vragen over AFAS SB.
Als je SB voor het eerst opent, dan moet je éénmalig het aanmeldproces voor AFAS Online, ons toegangsportaal, doorlopen. Heb je dit aanmeldprocedure al een keer doorlopen? Dan is het mogelijk om SB via een link direct te starten.
Dit aanmeldproces bestaat uit onderstaande stappen.
|
Inhoud |
E-mailadres bevestigen
- Klik op de link in de uitnodiging voor AFAS SB, of ga naar www.afasonline.nl.
Het aanmeldscherm Inloggen bij AFAS Online verschijnt.
- Vul je E-mailadres in.
Gebruik het e-mailadres waarop je de uitnodiging voor AFAS SB hebt ontvangen.

- Klik op Volgende.
Er verschijnt een melding dat je je nog niet eerder hebt aangemeld.

- Klik op Aan de slag!.
Het scherm Aanmelden stap 1 van 6 – E-mailadres bevestigen verschijnt.
Laat dit venster openstaan totdat je de bevestigingscode in je e-mail hebt ontvangen.
- AFAS stuurt een e-mail met een bevestigingscode naar het hierboven ingevulde e-mailadres.
Heb je na 15 minuten de e-mail nog niet ontvangen? Lees dan de veelgestelde vragen.
- Vul de Bevestigingscode uit de e-mail in.

- Klik op Volgende.
Het scherm Aanmelden stap 2 van 6 – Naam en wachtwoord verschijnt.
Wachtwoord instellen
- Vul een
sterk wachtwoord in.

- Klik op Volgende.
Het scherm Aanmelden stap 2 van 6 – Telefoonnummer verschijnt.
Telefoonnummer bevestigen
- Vul je Telefoonnummer in.

- Klik op Volgende.
Het scherm Aanmelden stap 4 van 6 – Telefoonnummer bevestigen verschijnt.
Laat dit scherm openstaan.
AFAS stuurt een SMS-bericht met een bevestigingscode naar het ingevulde telefoonnummer.
- Vul de Bevestigingscode uit het SMS-bericht in.

- Klik op Volgende.
Het scherm Aanmelden stap 5 van 6 – AFAS Pocket verschijnt.
Laat dit scherm openstaan.
AFAS Pocket installeren
Om toegang te krijgen tot AFAS SB is zogenaamde 2-factor authenticatie verplicht. Dit is een extra veiligheidslaag waarmee we voorkomen dat iemand die jouw wachtwoord weet toegang kan krijgen tot jouw administratie. Je bevestigt het inloggen hiermee via je telefoon.

Wij gebruiken voor deze 2-factor authenticatie de app AFAS Pocket.
- Ga naar de App Store (iOS) of de Google Play Store (Android).
Doe dit op de telefoon die je in de vorige stap hebt bevestigd.
- Zoek en installeer de AFAS Pocket app.

- Klik op Ja in het scherm hierboven.
Hiermee start je het koppelproces van jouw telefoon aan AFAS SB.
Een scherm met een QR-code verschijnt.
- Open AFAS Pocket.
- Tik op het schildje rechtsboven.

- Tik op Code scannen.
Geef wanneer dit wordt gevraagd toestemming om de camera te gebruiken.
- Scan de QR-code.

Er verschijnt een melding dat je AFAS Online account is gekoppeld aan de AFAS Pocket.

- Klik op Inloggen.
De AFAS Online portal verschijnt.
Je bent nu klaar om SB te starten.
Wachtwoord wijzigen of vergeten
Het kan voorkomen dat je je wachtwoord wilt wijzigen of je wachtwoord bent vergeten. Dit onderwerp beschrijfthoe je je wachtwoord wijzigt of een nieuw wachtwoord instelt.
Om veiligheidsredenen kunnen de authenticatie-beheerder in jouw organisatie of een AFAS Support medewerker jouw wachtwoord niet wijzigen. Dit kan je alleen maar zelf doen.
Wachtwoord wijzigen:
- Log in op www.afasonline.nl.
- Klik op Instellingen.
- Klik op Wachtwoord wijzigen.

Wachtwoord vergeten:
- Klik op Wachtwoord vergeten in het aanmeldscherm.

AFAS stuurt in beide gevallen een e-mail met een link waarmee je een nieuw
sterk wachtwoord kunt instellen.
Als een gebruiker niet kan inloggen kan dit verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaken en oplossingen zijn hieronder beschreven.
Inloggen AFAS Online
- Je krijgt een foutmelding tijdens het inloggen
- Mail komt niet aan bij wachtwoord wijzigen, eerste keer aanmelden of AFAS Pocket opnieuw instellen
- Je krijgt de melding: Combinatie e-mailadres en wachtwoord komt niet voor
- Je krijgt de melding: De ingevulde bevestigingscode is niet correct
- Je krijgt de melding: Geen Apps beschikbaar
- Profit-tegel start niet (geldt niet voor InSite)
AFAS Pocket
- Inlogverzoek/pushbericht AFAS Pocket komt niet binnen
- Nieuwe telefoon of nieuw telefoonnummer koppelen
- AFAS Pocket voor meerdere accounts/gebruikers koppelen
- Scannen QR-code AFAS Pocket geeft de melding: Java.lang.Error: Unsupported QR
Foutmeldingen inloggen AFAS Online
- Fout 🙁 Er is iets misgegaan tijdens het weergeven van deze pagina. Laad de pagina opnieuw of ga naar een andere pagina om door te gaan
- Er is een fout opgetreden. Er is een onverwachte fout opgetreden. Referentie Id: X
- Er is iets fout gegaan met inloggen. Log opnieuw in. Referentie Id: X
- An error has occurred. An unexpected error has occurred. Request Id: X
Cannot set default contact- Profit kan de functie niet starten, omdat de huidige gebruiker een systeemgebruiker is
- Profit cannot start the function because the current user is a system user
- Access denied
- Acces_denied. Er is geen Profit gebruiker gevonden met UPN X
- Missing required ‘state’ parameter Request Id: X
Server error foutmeldingen












